Vår Dröm
På Intempus är vi övertygade om att framtidens tidrapportering och projektstyrning kommer att skötas via smartphones, surfplattor och genom enkla webblösningar. Utmaningen idag är att det är krångligt och oinspirerande att rapportera tid. Det är en illa omtyckt syssla bland både arbetsgivare och medarbetare, vilket är just vad Intempus vill ändra på. Tidrapportering ska vara en omtyckt del av verksamheten, snarare än en ovälkommen gäst.
”Vår vision är att skapa värde i verksamheten genom intelligent tidrapportering”
Vår Historia
Intempus ApS såg dagens ljus 2012, när tre IT-entreprenörer bestämde sig för att slå sig samman och sträva mot ett gemensamt mål: Att vara en del av en ny tidsålder där löntagare byter ut omständliga rapporter mot tidregistrering på mobila enheter. Det borde vara enklare och mer effektivt att rapportera in tid. Det borde vara möjligt var som helst och när som helst. Det borde, kort sagt, vara möjligt att rapportera tid in tempus (i tid).
2015
Sverige och Norge
Intempus utvidgar, tillsammans med sin integrationspartner e-conomic, verksamheten till Sverige och Norge. 12 000 användare har nu registrerat sig i Intempus, och har tillsammans gjort 2,6 miljoner inrapporteringar.
2014
1 000 upprättade verksamheter
Intempus når 1 000 upprättade verksamheter. Sedan Intempus fick sin första kund 2013 har det gått snabbt att få nya kunder. Intempus används nu av personer inom bygg och anläggning, industri och produktion, serviceyrken och av konsulter och revisorer.
2013
Kunskapsresan
Stärkt av nya erfarenheter och våra kunders behov ingår Intempus en rad nya samarbets- och integrationspartnerskap. Läs mer om Intempus partners här.
2012
Intempus ApS föds
INSYSTEM blir aktiebolaget Intempus ApS, som grundas av tre unga entreprenörer. Idag sitter teamet bakom Intempus i företagets huvudkontor i Köpenhamn, samt i lokaler i Östjyllands huvudstad Århus.
2007
INSYSTEM grundas
INSYSTEM grundas av Christophe Zafiryadis. Systemet används under flera år för tidrapportering hos Yrkeshögskolan UCC.
Service. Användarvänlighet. Kundfokus.
Det är Intempus. Vi förstår våra kunders behov och strävar konstant efter att bli bättre på att ge våra användare en bra upplevelse av Intempus produkter och service. Med andra ord är:
Oavsett var och hur våra kunder stöter på Intempus, ska de känna att vi gör skillnad för deras verksamhet.
Möt teamet bakom Intempus

VD och Produktdesigner
Christophe är en blandning av fransk klass och dansk kvalitet. Produkterna ska vara en fröjd för ögat, vara av god kvalitet, och vara funktionella. Det är på just denna filosofi Christophe har byggt Intempus.

Försäljning och företagsutveckling
Peter har varit fängslad av rollen som affärsman ända sedan han var liten. Först genom brädspel, sedan som saftförsäljare. Peters energi och skarpa affärssinne säkerställer att Intempus alltid behåller ett gott förhållande till sina kunder och partners.

Kommunikation och marknadsföring
Kommunikation är en del av Andrés DNA. En uppväxt i det multikulturella Luxemburg har gett honom både ett gott språköra och människoförståelse. På Intempus ser han till så att omvärlden vet vad Intempus som varumärke står för.

Produkt- och systemutveckling
Jonas har inte kommit undan datorn sedan han fick sin första Amiga som 12-åring. Sedan dess har han utvecklat egna system och program för nöjes skull. När Jonas skrev de första raderna kod för Intempus hade han precis blivit färdig med sin Ph.D. i kryptologi.

Produkt- och systemutveckling
Kasper deltog i OS i matematik i Indien och Argentina, när vi andra ännu gick på diskotek. Kasper har nämligen ett naturligt öga för säkerhet och stabilitet. Det gav honom ett välbetalt jobb hos Google i flera år, innan han påbörjade sitt IT-äventyr hos Intempus.

Försäljning och Support, Sverige
Jacob är Intempus nyaste tillskott. Han togs in för att fortsätta Intempus arbete I Sverige. Det har han gjort med stor ödmjukhet, vilket gör honom till en viktig kugge i Intempus internationella äventyr.